fbpx
UITSTEKEND

Samenwerkingscontract opstellen

Samenwerkingscontract laten opstellen

Wilt u een samenwerking aangaan met een andere partij, dan is het belangrijk om de afspraken duidelijk in een samenwerkingscontract vast te leggen. Het opstellen van een samenwerkingscontract (ook wel ‘samenwerkingsovereenkomst’ genoemd) is altijd maatwerk; de inhoud van een samenwerkingscontract is immers afhankelijk van de specifieke prestaties die de samenwerkende partijen verrichten en de overige afspraken tussen de samenwerkingspartijen.

Direct laten opstellen | Optimaal maatwerk | Vaste prijs | All-in service

Op basis van uw eerste informatie over de gewenste samenwerkingsovereenkomst, inventariseren wij zorgvuldig welke verdere informatie we van u nodig hebben. Vervolgens hebben we telefonisch en/of per e-mail een intake met u. Met onze grondige werkwijze én onze bereidheid om optimaal mee te denken over de nodige inhoud van uw samenwerkingsovereenkomst, bent u zeker van een duidelijk, professioneel en volledig sluitend samenwerkingscontract. Bovendien leveren we een All-in Service ▼

“Dagelijks werken we aan het opstellen van contracten en algemene voorwaarden. Daarbij staat maatwerk en kwaliteit hoog in het vaandel.”
Altijd een scherp tarief: Vraag offerte aan
Persoonlijk contact met uw jurist (+12 jaar ervaring)
Intake per mail en/of telefonisch
100%-tevredenheidsgarantie
Inclusief advies en nazorg
Klanten waarderen ons met een 9,6

Hoe werkt het?

  1. Vrijblijvende offerte aanvragen

    Vraag een vrijblijvende offerte aan of bel 085-4012440, WhatsApp of chat.

  2. Vooronderzoek

    We zijn ongeveer 1 à  1½ uur bezig om op basis van uw eerste informatie een grondige eerste analyse van het gewenste samenwerkingscontract en uw situatie te maken.

  3. Klantspecifieke vragenlijst

    De resultaten van onze analyse ontvangt u binnen een werkdag per e-mail in de vorm van een klantspecifieke vragenlijst met goed doordachte vragen. In tegenstelling tot alleen een telefonische intake biedt deze werkwijze – zowel u als ons – de mogelijkheid om relevante aspecten over de vast te leggen afspraken en uw wensen goed te overdenken.

  4. Intake

    Kies voor een telefonische intake en/of intake per e-mail. Bij een telefonische intake ontzorgen we u volledig. In beide gevallen bedraagt uw tijdsbesteding vaak niet meer dan 20 tot 30 minuten.

Klanten waarderen ons met gemiddeld een 9,6.

Vraag een vrijblijvende offerte aan of neem contact op voor een gratis adviesgesprek.

All-in Service

  • Niet helemaal tevreden? Vragen stellen en aanpassingen zoveel u wilt.
  • Is uw contract voor vaker gebruik bestemd en wilt u op langere termijn uw samenwerkingscontract laten aanpassen? Kleine wijzingen voeren we gratis door, zo vaak u wilt.
  • Gratis advies bij onverhoopte geschillen met uw wederpartij.

Overige informatie

  • Intake en opstellen door gespecialiseerde jurist (meester in de rechten) +12 jaar ervaring;
  • Vaste prijs. Nooit extra kosten;
  • Levering meestal binnen 5 dagen;
  • Facturering pas na levering (betalingstermijn 14 dagen);
  • Nog meer juridische documenten nodig? Bel ons voor een eerlijk advies over welke documenten u werkelijk nodig hebt.

Nauwkeurige intake samenwerkingscontract opstellen

Voor het opstellen van een op maat te maken samenwerkingscontract is een volledig inzicht nodig in de beoogde afspraken tussen de samenwerkende partijen. Alleen dan kunnen de juiste contractuele afspraken correct in het samenwerkingscontract worden opgenomen. Bij de keuze van een juridisch adviesbureau voor het opstellen van uw samenwerkingscontract, is het daarom raadzaam te letten op de wijze waarop en nauwkeurigheid waarmee de intake plaatsvindt. In kwaliteit zit wel degelijk verschil.

Met onze jarenlange ervaring met het opstellen van samenwerkingscontracten, verrichten wij op basis van de in eerste instantie door u verstrekte informatie, zorgvuldig vooronderzoek naar de beoogde samenwerking. Naar aanleiding van dit vooronderzoek inventariseren we welke verdere informatie we van u nodig hebben om uw samenwerkingscontract op te stellen. U ontvangt daarvoor vervolgens een speciaal voor u opgestelde klantspecifieke vragenlijst. Deze vragenlijst kan per e-mail worden beantwoord of telefonisch met u worden doorlopen. Dit kost doorgaans niet langer dan 30 minuten van uw tijd. Anders dan wanneer een intake plaatsvindt aan de hand van een onvoorbereid telefoongesprek of een online vragenlijst, sluit uw samenwerkingscontract met onze werkwijze niet alleen naadloos aan op de beoogde samenwerking en uw eigen wensen, maar weet u ook zeker dat u tegenover de andere samenwerkingspartij aan alle wettelijke eisen voldoet.

Inhoud van een samenwerkingscontract

Bij het opstellen van een samenwerkingscontract is het belangrijk de contractuele afspraken tussen de samenwerkingspartijen duidelijk en concreet te formuleren zodat geen interpretatieruimte aanwezig is. Daar gaat het vaak mis wanneer men zonder juridische kennis een samenwerkingscontract opstelt. Een samenwerkingscontract is immers juist bedoeld om afspraken duidelijk op papier te zetten zodat geschillen worden voorkomen.

Indien een of beide samenwerkingspartijen een ZZP’er is, is het belangrijk om in het contract bepalingen op te nemen over het ontbreken van een gezagsverhouding tussen partijen. Dit om te voorkomen dat de Belastingdienst de ZZP’er als werknemer van de andere partij beschouwt, met alle fiscale gevolgen van dien. Verder is het bij het opstellen van een samenwerkingscontract belangrijk om regels te treffen voor mogelijke situaties waartegen partijen kunnen aanlopen, bijvoorbeeld wanneer een van de partijen haar verplichtingen uit het samenwerkingscontract niet nakomt. Aan te bevelen is dan ook om uw samenwerkingscontract te laten opstellen door daarin gespecialiseerde juristen. Wij denken bij het opstellen van uw samenwerkingscontract optimaal mee over de relevante inhoud daarvan. Een aantal andere belangrijke onderwerpen voor in een samenwerkingscontract zijn:

  • De inhoud en omvang van de verplichtingen van de samenwerkingspartijen;
  • De aansprakelijkheid van de samenwerkingspartijen;
  • De duur, het einde en/of de opzegging van het samenwerkingscontract;
  • Vergoedingen en betalingen;
  • Indien van toepassing: Intellectueel eigendom en geheimhouding;
  • Toepasselijk recht en geschilbeslechting.