Algemene voorwaarden laten opstellen

Kies voor de zekerheid van ècht maatwerk + extra services. Topkwaliteit voor een scherpe prijs

  • Optimaal maatwerk voor maximale bescherming van uw onderneming;
  • Persoonlijk op te stellen door een in het contractenrecht gespecialiseerde jurist (meester in de rechten) met meer dan 10 jaar ervaring;
  • Efficiënte intake, per e-mail of telefonisch;
  • Vaste prijs*. Vraag een vrijblijvende offerte aan via het contactformulier, telefonisch (085-4012440), mail, WhatsApp of chat;
  • Levering meestal binnen 5 dagen;
  • Inclusief toelichting en instructie;
  • Inclusief adviesverlening/nazorg;
  • Onbeperkt aantal revisierondes (100% tevredenheidsgarantie);
  • Achteraf betalen (binnen 14 dagen na levering).

Onze unieke werkwijze

Onze werkwijze is vergelijkbaar met de traditionele werkwijze van advocaten (juristen met dezelfde opleiding), echter profiteert u bij ons van veel lagere tarieven. Dit terwijl onze expertise zich specifiek richt op het opstellen van algemene voorwaarden en contracten.

Door uw algemene voorwaarden bij ons te laten opstellen, bent u verzekerd van optimaal maatwerk dat exact aansluit op uw specifieke bedrijfsvoering en eigen wensen. Dit is nodig omdat alleen optimaal maatwerk kan garanderen dat u het maximale voordeel uit uw algemene voorwaarden haalt en tegenover uw klanten of opdrachtgevers aan alle wettelijke verplichtingen voldoet. Een onnauwkeurige inventarisatie van uw bedrijfsvoering brengt namelijk het risico met zich mee dat geen rekening wordt gehouden met bepaalde wettelijke eisen waaraan u toch moet voldoen, of dat belangrijke contractuele aspecten over het hoofd worden gezien waarmee in uw algemene voorwaarden geen rekening is gehouden. Om dat te voorkomen inventariseren wij uw bedrijfsvoering tot op detailniveau. Wij vormen daarvoor eerst zèlf een zo nauwkeurig mogelijk beeld van uw specifieke bedrijfsvoering, bijvoorbeeld aan de hand van het vermelde op uw website en/of de informatie die u bij uw offerteaanvraag hebt verstrekt. Op basis daarvan stellen wij, nadat u akkoord bent gegaan met de offerte, een klantspecifieke vragenlijst voor u op waarin we een gedetailleerde samenvatting geven van hetgeen reeds bekend is over uw bedrijfsvoering en over de eventueel reeds door u opgegeven wensen. U controleert dit en past dit waar nodig aan en beantwoordt vervolgens de vragen die door ons speciaal voor uw geval zijn opgesteld. Daarnaast kunt u nog eventuele verdere eigen wensen/aandachtspunten vermelden indien van toepassing. U hoeft de vragenlijst overigens niet per se per e-mail te beantwoorden. U kunt ook een afspraak maken voor een telefonisch intake. U ontvangt dan wel de vragenlijst, maar hoeft deze vooraf niet te bestuderen; de vragenlijst dient voor ons dan als leidraad. Zowel een intake per e-mail als telefonisch neemt meestal niet meer dan 20 tot 30 minuten van uw tijd in beslag.

* Enkele typen algemene voorwaarden kunnen bij ons al volledig op maat worden opgesteld voor € 199,- (excl. btw). Voor een gemiddelde set algemene voorwaarden bedraagt de vaste prijs € 299,- (excl. btw). De voor u geldende vaste prijs kunt u vrijblijvend aanvragen, bijvoorbeeld via het contactformulier onderaan deze pagina.

Waarom Maatwerk Jurist

Als u het aanbod van verschillende aanbieders vergelijkt, verschilt de werkwijze bij het opstellen van algemene voorwaarden aanzienlijk. De meeste aanbieders werken met een algemeen toepasbaar online vragenformulier of houden een onvoorbereide telefonische intake waarbij u automatisch gestuurd wordt bepaalde informatie wel of juist niet te verstrekken. Zodoende kunnen uw algemene voorwaarden vanuit een modeldocument snel in elkaar worden gezet omdat niet naar detailinformatie over uw aanbod van producten en/of diensten, uw specifieke handelswijze en eigen wensen wordt geïnformeerd, terwijl deze informatie voor optimale maatwerk algemene voorwaarden (uiteraard!) essentieel is. Door onze unieke, meer traditionele en niet-geautomatiseerde werkwijze, zijn wij ervan overtuigd u van het beste maatwerk te kunnen voorzien. Dit bovendien tegen een scherp tarief, inclusief daarbij inbegrepen services die u bij andere aanbieders niet vindt (zie onder).

Starter? Heb ik nog meer documenten nodig?

Bent u starter en vraag u zich af of u naast algemene voorwaarden nog meer documenten nodig hebt? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie. Wij bieden geen standaardpakketten met bijvoorbeeld algemene voorwaarden + contract + verwerkersovereenkomst + privacy policy + disclaimer. De meeste bedrijven hebben niet al deze documenten nodig. Informeer bij ons voor een eerlijk advies.

Gratis extra services

Naast uw algemene voorwaarden ontvangt u een toelichting en instructie en maakt u aanspraak op nazorg. Belangrijk is uiteraard dat u weet hoe u uw algemene voorwaarden moet hanteren om ze van toepassing te laten zijn en op welke andere zaken u moet letten bij het gebruik van uw algemene voorwaarden. Nazorg betekent dat u bij toekomstige geschillen of wanneer u advies nodig hebt dat verband houdt met uw algemene voorwaarden, u altijd contact kunt opnemen voor kosteloze behandeling van uw vraagstuk. Ook aanpassing van uw algemene voorwaarden als gevolg van kleine toekomstige veranderingen in uw bedrijfsvoering, worden kosteloos verwerkt. Bij ons kiest u dus voor optimale service voor een eenmalige vaste prijs.

100% tevredenheidsgarantie & achteraf betalen

Door onze nauwkeurige aanpak en meer dan 10 jaar ervaring in het opstellen van algemene voorwaarden en contracten, is vrijwel elke eerste levering meteen volledig naar wens van onze opdrachtgevers, waardoor we zonder extra kosten, onbeperkte revisierondes kunnen aanbieden. Wij bieden dan ook een 100% tevredenheidsgarantie. Ook betaalt u bij ons pas achteraf. Zie voor onze uitstekende recensies hiernaast (desktop) of hieronder (mobiel).

Onze andere diensten

Het is ook mogelijk een vrijblijvende offerte aan te vragen voor het controleren, herzien, herschrijven (i.v.m. auteursrechten) of aanpassen van algemene voorwaarden, het opstellen van maatwerkcontracten, privacy policy’s, disclaimers en andere juridische documenten. Vraagt u zich af welke juridische documenten u nodig hebt? Neem dan contact op (via onderstaand contactformulier, telefonisch (085-4012440), mail of WhatsApp).

Stappenplan

Aanvraag
Vul onderstaand contactformulier in met een (korte) beschrijving van uw bedrijfsactiviteiten en eventuele extra informatie, of vraag telefonisch, via de app of chat een vrijblijvende offerte aan. Beschikt u over een website waarop uw bedrijfsactiviteiten zijn beschreven? Vermeld dan ook uw webadres.
Offerte
Ontvang per e-mail geheel vrijblijvend een offerte met een vaste, scherpe prijs. Deze is afhankelijk van uw bedrijfsactiviteiten en ligt tussen € 199,- en € 399,- (excl. btw). Na vaststelling van de prijs wordt deze uiteraard niet meer gewijzigd.
Onderzoek
Akkoord met de offerte? Stuur een mailtje en wij verrichten zorgvuldig het nodige vooronderzoek, waarna u een speciaal voor u op maat gemaakte vragenlijst ontvangt.
Vragenlijst
Neem hooguit 20 tot 30 minuten de tijd om de vragenlijst te beantwoorden. De vragen worden eenvoudig geformuleerd en zijn voor u makkelijk te beantwoorden. Liever telefonisch? Maak dan even een belafspraak en dan nemen we de vragenlijst telefonisch even door. Gebruikt u standaarden van offertes, contracten of beschikt u over informatiebladen over uw bedrijfsactiviteiten? Ook deze kunt u meesturen.
Ontvang AV
U ontvangt uw algemene voorwaarden in 4 verschillende opmaak en bestandsindeling, ook op A4-formaat. Wij leveren uw algemene voorwaarden samen met een handige toelichting en instructie. Uiteraard is ook dat maatwerk.
Garantie
Iets onverhoopt niet helemaal naar wens of hebt u vragen? We gaan door tot u helemaal tevreden bent en beantwoorden uw vragen zolang u die hebt. We bieden dan ook een 100% tevredenheidsgarantie. Dit alles zonder extra kosten.
Nazorg
Loopt u in de toekomst aan tegen geschillen en/of hebt u advies nodig dat verband houdt met uw algemene voorwaarden? Wij adviseren u voor onbepaalde tijd geheel gratis.

Ik wil een kosteloze en vrijblijvende prijsopgave/ offerte ontvangen:

Waarom Maatwerk Jurist?

  • Volledig op maat opgesteld door een daartoe gekwalificeerde jurist (meester in de rechten);
  • Betaal pas achteraf;
  • Uw algemene voorwaarden in 4 verschillende bestanden, desgewenst voorzien van uw bedrijfslogo;
  • Een verhelderende toelichting en gebruiksaanwijzing;
  • Het na de levering laten doorvoeren van eventueel door u gewenste wijzigingen. 100% tevredenheidsgarantie!
  • Na de levering vragen of onduidelijkheden? We staan altijd voor u klaar.

Dat allemaal bij de prijs inbegrepen!

Let op: “Op maat gemaakt” = niet altijd ook ècht maatwerk

Let u er bij het selecteren van een aanbieder op dat u aan zijn werkwijze al kunt zien in welke mate u maatwerk zult ontvangen; een ongestructureerde telefonische intake of een algemeen toepasbaar (online) vragenformulier zal u niet verder brengen dan algemene voorwaarden die u waarschijnlijk ook wel ergens gratis op internet kunt vinden, met alle risico’s van dien. Optimale maatwerkvoorwaarden zorgen voor een optimale bescherming van uw bedrijf en kan pas worden verkregen door detailinformatie over uw bedrijfsvoering aan bod te laten komen. Bij ons kiest u voor de zekerheid van optimaal maatwerk omdat we ons met onze methode (zie onder) optimaal verdiepen in uw bedrijfsvoering en wij u alle gelegenheid bieden om eventuele eigen wensen te vermelden, zoals wat betreft specifieke situaties over de beperking van uw aansprakelijkheid, annulering van overeenkomsten, etc.​

Waarom is ècht maatwerk zo belangrijk

Wij inventariseren uw bedrijfsvoering aan de hand van een op maat te maken, klantspecifieke vragenlijst en niet aan de hand van een kort telefoongesprek of een algemeen toepasbaar online vragenformulier. Elke klantspecifieke vragenlijst is anders en is gebaseerd op de eerste informatie die van u is verkregen. Met onze vragenlijsten gaan we de diepte in door gerichte vragen te stellen. Deze vragen worden eenvoudig geformuleerd en zijn voor u makkelijk te beantwoorden. Dit kan desgewenst ook telefonisch.​

Met deze handelswijze vermijden we standaardvoorwaarden. Deze kunnen niet de optimale bescherming van maatwerkvoorwaarden bieden; detailinformatie is immers nodig om te kunnen weten welke risico’s in uw algemene voorwaarden moeten worden afgedekt en welke bepalingen moeten worden opgenomen om uw algemene voorwaarden te laten aansluiten op uw specifieke manier van handelen. Elke onderneming is anders, ook welke zich in dezelfde branche begeven. Uw investering in uw bedrijf, producten en/of diensten verdient optimale aandacht bij het opstellen van uw algemene voorwaarden.​

Bovendien is optimaal maatwerk belangrijk om er zeker van te zijn dat u aan alle wettelijke verplichtingen voldoet. Zo is bijvoorbeeld de wijze waarop u overeenkomsten sluit, bepalend of u uw klanten/opdrachtgevers een wettelijk herroepingsrecht moet bieden. Indien uw algemene voorwaarden niet zijn gebaseerd op een volledige verdieping in uw aanbod en handelswijze, loopt u het risico dat uw klanten of opdrachtgevers later nog onnodig vorderingen jegens u geldig kunnen maken. Bovendien kan de Autoriteit Consument en Markt (ACM) u boetes opleggen indien u met de wet strijdige algemene voorwaarden hanteert. Onderschat u het belang van correcte maatwerk algemene voorwaarden daarom ook niet.
Met Maatwerk Jurist verzekert u zich van professioneel, deskundig en optimaal maatwerk, opgesteld door een in het contractenrecht gespecialiseerde jurist (meester in de rechten). Wij denken bij het opstellen van uw algemene voorwaarden aan alles wat specifiek voor uw onderneming belangrijk is om vast te leggen. Daarnaast is bij ons alle gelegenheid om eigen specifieke wensen en/of aandachtspunten te vermelden.

Onze methode, zonder gedoe optimaal maatwerk

AAN DE SLAG IN 4 EENVOUDIGE STAPPEN

  • Geef via bovenstaand contactformulier geheel vrijblijvend een (korte) beschrijving van uw bedrijfsvoering, eventuele extra informatie en/of verwijs naar uw website waarop uw bedrijfsvoering is beschreven;
  • Ontvang per e-mail een vrijblijvende offerte met meer informatie over onze werkwijze & leveringstermijn;
  • Als u akkoord gaat met de offerte, wordt op basis van de gegevens die u via het contactformulier hebt verstuurd en/of het vermelde op uw website, geïnventariseerd welke vragen relevant zijn voor het opstellen van specifiek úw algemene voorwaarden. Nadat wij dit voorwerk hebben verricht, ontvangt u een op maat gemaakte vragenlijst. Wij inventariseren uw bedrijfsvoering dan ook niet op basis van een vluchtig telefoongesprek of algemeen toepasbaar (online) vragenformulier waarbij niet alle detailinformatie aan de orde kan komen;
  • Onze op maat gemaakte vragenlijst kunt u per e-mail beantwoorden, maar als dat uw voorkeur heeft, kunnen we op basis van de vragenlijst ook een telefonische intake plannen. Het beantwoorden van de vragenlijst is eenvoudig (helemaal als u voor een telefonische intake kiest) en neemt vaak niet meer dan 30 minuten van uw tijd in beslag.

Vul vandaag dus nog bovenstaand contactformulier in voor een vrijblijvende offerte met specifiekere informatie over onze werkwijze & leveringstermijn. Vragen? Bel, mail of gebruik de app of chat.