Algemene voorwaarden aannemer opstellen

algemene voorwaarden aannemersbedrijf



Andreas Niessl
18:38 02 May 25
Ik ben ontzettend tevreden over de samenwerking met Michael van Maatwerk Jurist. Hij denkt inhoudelijk goed mee, werkt snel en levert kwalitatief sterke documenten die perfect aansluiten bij mijn praktijk als coach. Fijn om zo’n betrokken jurist achter de schermen te hebben. Ook de kosteloze aanpassing later op de algemene voorwaarden werd zorgvuldig en professioneel afgehandeld. Ik beveel Maatwerk Jurist zeker aan als je op zoek bent naar de juiste service en deskundigheid!— Andreas Niessl | A.N Lifestyle-Coaching
Henk Hafkamp
17:45 14 Mar 25
Fantastische service. Hele fijne communicatie. Mooie overeenkomsten op maat gemaakt waar ik als bedrijf de aankomende jaren weer mee door kan.Henk Hafkamp4 Seasons Entertainment
Luca Ridolfo
08:47 24 Feb 25
De heer Bouwhuis van Maatwerk Jurist leverde uitzonderlijke juridische diensten met opmerkelijk professionalisme. Zijn toewijding aan kwaliteit komt tot uiting in zijn bereidheid om revisies uit te voeren zonder extra kosten, waarmee hij blijk geeft van zowel expertise als toewijding aan klanttevredenheid. Zijn gepassioneerde aanpak en aandacht voor detail resulteerden in uitstekend werk dat de verwachtingen overtrof.
Bureau Ad Interim
16:32 03 Feb 25
Dhr. Bouwhuis heeft mij perfect geholpen. Van begin opdracht tot einde opdracht zeer duidelijk in de communicatie en zeer zorgvuldig in de op te leveren documenten. Ik kan Maatwerk Jurist van harte aanbevelen! Dikke 5 sterren.
John Mulder
09:57 29 Jan 25
Goede ervaring met Maatwerk Jurist. Zeker een aanrader om de algemene voorwaarden op te laten stellen of om te herzien. Per mail duidelijke antwoorden en geen formele uitleg waar je 2x uitleg om moet vragen. Daarnaast een stuk goedkoper dan grote partijen!
Taco Schuur
11:34 22 Jan 25
Ik ben ontzettend tevreden over de algemene voorwaarden die door Maatwerk Jurist zijn opgesteld. Het document is helder, professioneel en sluit perfect aan bij de behoeften van mijn bedrijf. Alles is duidelijk en goed doordacht, waardoor ik met een gerust hart mijn zakelijke relaties kan aangaan. Echt een aanrader voor iedereen die op zoek is naar juridisch sterke en praktijkgerichte documenten!
joris van vliet
12:59 20 Jan 25
Heeft voor ons o.a. de algemene voorwaarden opgesteld. Super relaxte omgang waardoor het heel fijn is om in gesprek te gaan en alle details te bespreken. Hierdoor hebben we niet alleen nieuwe AV maar ook een hoop nuttige informatie geleerd. Dikke aanrader!
Elisabeth Vet-Koorn
09:57 17 Jan 25
Positieve ervaring met het laten opstellen van algemene voorwaarden. Snel en transparant.
Mark vd Hoogen
07:28 31 Aug 24
Han Balsem
19:39 25 Jun 24
Super sevice, we zijn een uniek bedrijf en hebben flink wat maatwerk gekregen. Heel erg blij mee, met het resultaat en de samenwerking. Fijn dat het opstellen gewoon in gang gezet kan worden en dat je gaandeweg misschien nog iets opvalt, we hebben 2x geschakeld en toen stond het er al. Echte aanrader dus, we zijn goed geholpen en ik heb gaandeweg ook behoorlijk wat geleerd, Michael was erg behulpzaam en deskundig. Bedankt!


Onze stappen naar optimaal maatwerk

  1. Na opdrachtverstrekking zijn we ongeveer één uur bezig om op basis van uw eerste informatie en informatie op uw eventuele website een grondige eerste analyse van uw bedrijfsvoering en situatie te maken.
  2. Vervolgens kiest u voor een telefonische intake, Google Meet of een intake per e-mail. In geval van een intake per e-mail ontvangt u de resultaten van ons vooronderzoek (vorige stap) binnen een werkdag in de vorm van een klantspecifieke vragenlijst met goed doordachte vragen. In geval van een telefonische intake of Google Meet biedt het verrichte vooronderzoek van de vorige stap ons de aanknopingspunten voor het gesprek. Ook een combinatie van beantwoorden van de vragenlijst per e-mail en een telefonische intake/Google Meet is mogelijk. U kunt de vragenlijst eerst (zoveel mogelijk) beantwoorden, waarna we het gesprek plannen om e.e.a. door te nemen of te nuanceren.
  3. Uw algemene voorwaarden worden volledig op maat geschreven.
  4. Ontvang uw algemene voorwaarden in 4 bestanden, ook op A4-formaat (2x Word & 2x PDF).
  5. Vragen of gewenste aanpassingen? Allemaal bij de prijs inbegrepen, onbeperkt!

Zowel in geval van een telefonische intake, Google Meet als een intake per e-mail, bedraagt uw totale tijdsbesteding vaak niet meer dan 20 tot 30 minuten.

Inhoud algemene voorwaarden aannemer

Afhankelijk van de soort werkzaamheden en goederen die uw aannemersbedrijf levert, zijn relevante onderwerpen voor in algemene voorwaarden voor een aannemer onder meer:

  • Het beperken van uw aansprakelijkheid voor fouten en tekortkomingen van uw eventuele onderaannemers;
  • Het beperken van uw aansprakelijkheid voor schade ontstaan als gevolg van gebrekkige materialen die de klant/opdrachtgever eventueel zelf aan u beschikbaar heeft gesteld;
  • Het beperken van uw aansprakelijkheid tot een bepaald maximum indien sprake is van schade die onverhoopt toch door de schuld van uw aannemersbedrijf is ontstaan;
  • Het kunnen uitstellen van uw werkzaamheden in geval van slechte weersomstandigheden of andere vormen van overmacht;
  • Maatregelen tegen wanbetaling van uw klanten/opdrachtgevers;
  • Termijnen waarbinnen de klant/opdrachtgever moet klagen als hij vindt dat u de werkzaamheden niet goed heeft uitgevoerd, na verstrijken waarvan de klant/opdrachtgever u niet meer kan aanspreken;
  • Opschorting en ontbinding van overeenkomsten;
  • Eigendomsvoorbehoud.

Starter? Heb ik nog meer documenten nodig?

Bent u starter en vraag u zich af of u als aannemer naast algemene voorwaarden nog meer documenten nodig hebt? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie. Wij bieden geen standaardpakketten met bijvoorbeeld algemene voorwaarden + opdrachtovereenkomst + verwerkersovereenkomst + privacy policy + disclaimer. De meeste aannemers hebben niet al deze documenten nodig. Informeer bij ons voor een eerlijk advies.