Algemene voorwaarden bouw | Vaste prijs: 498,-*
- Optimaal maatwerk: Specifiek voor uw bouwbedrijf op maat geschreven.
- Door een in het contractenrecht gespecialiseerde jurist (+15 jaar ervaring/+500 voorwaarden per jaar).
- Intake telefonisch, via videobellen of per e-mail (met de jurist die uw voorwaarden opstelt).
- Nauwkeurige werkwijze en aandacht voor details: uw jurist is al snel 4 uur voor u bezig, soms langer.
Inbegrepen services
- 100%-tevredenheidsgarantie.
- Onbeperkte revisies.
- Onbeperkt vragen stellen.
- Inclusief gebruiksinstructie.
- Aanpassingen op lange termijn? Kleine wijzingen voeren we gratis door.
- Conflict met een klant? Bel of mail voor gratis advies.
⭐⭐⭐⭐⭐ 9.6/10 Klantenbeoordeling
Stappenplan
- Bel 085-4012440 of vraag een vrijblijvende offerte aan.
- Wij bestuderen uw eerste informatie en uw eventuele website grondig.
- Kies vervolgens voor een telefonische intake, Google Meet of intake per e-mail (vragenlijst). Uw tijdsbesteding ca. 20-30 min.
- Levering meestal binnen 5 dagen. Spoedlevering mogelijk.
- Betaal achteraf. Nooit extra kosten.
*Prijs is excl. btw en inclusief alle genoemde services. Nooit extra kosten. In uitzonderlijke gevallen kan vooraf een lagere of hogere prijs worden afgesproken, maar nooit verrassingen achteraf.
— Andreas Niessl | A.N Lifestyle-Coaching
Henk Hafkamp
4 Seasons Entertainment
Waarom kiezen voor ons?
Specialistische expertise 
Sinds meer dan 15 jaar bestaat 100% van onze dagelijkse werkzaamheden uit het opstellen en controleren van algemene voorwaarden en contracten. Met recht kunnen we zeggen dat we een echte expert zijn op dit gebied. Wij zijn dus geen juridisch kantoor dat het opstellen van algemene voorwaarden als nevenactiviteit aanbiedt. Met honderden opgestelde algemene voorwaarden per jaar en specifieke juridische kennis bent u bij ons verzekerd van kwaliteit. Die kennis wordt bovendien voortdurend bijgehouden door middel van bijscholing, zodat u kunt rekenen op actuele en juridisch goed onderbouwde algemene voorwaarden.
Optimaal maatwerk 
Wij zorgen voor algemene voorwaarden die precies aansluiten op uw specifieke bedrijfsvoering en wensen. Het is belangrijk dat uw algemene voorwaarden op uw bedrijfsvoering aansluiten omdat u dan zeker weet dat u aan alle wettelijke verplichtingen tegenover uw klanten voldoet en niet na lange tijd nog met claims kunt worden geconfronteerd. Verderop twee voorbeelden waarom maatwerk zo belangrijk is.

mr. Michael Bouwhuis | Jurist contractenrecht
Zoals onze naam al aangeeft, staat maatwerk bij ons op de eerste plaats. Bij ons begint het opstellen van algemene voorwaarden met een zorgvuldig voortraject, gevolgd door een intake met u. Op basis van de eerste informatie die u verstrekt én de gegevens die we zelf verzamelen (bijvoorbeeld via uw website), doen wij eerst grondig vooronderzoek. Zo krijgen we een eerste goede indruk van uw aanbod van producten en/of diensten, manier van werken en de bijbehorende risico’s. Hierdoor kunnen we ons voorbereiden op de vragen die we aan u moeten stellen en kunnen we tijdens de intake gericht doorvragen, mogelijke knelpunten signaleren en bepalen welke wettelijke regels op uw bedrijf van toepassing zijn. Dat kost voor ons als dienstverlener meer tijd, maar levert voor u wél juridische zekerheid op. Een onvoorbereide intake zou minder tijd kosten, maar leiden tot een intake die niet in detail kan gaan, met als vanzelfsprekend resultaat: algemene voorwaarden die niet goed aansluiten op uw bedrijfsvoering en de wettelijke verplichtingen die daarbij horen, met alle risico’s van dien.
All-in Service 
Bedrijven veranderen – en dat geldt ook voor de algemene voorwaarden die ze nodig hebben. Wanneer u uw algemene voorwaarden door ons laat opstellen, bent u op dat moment goed geholpen. Maar wat gebeurt er als uw bedrijf (zoals bijna elk bedrijf) na verloop van tijd verandert? Of als de wetgeving verandert? Is het dan niet handig om contact met ons op te kunnen nemen voor kleine, gratis aanpassingen?
Én, wat als er een geschil ontstaat met een klant? Dergelijke geschillen zijn altijd naar de algemene voorwaarden te herleiden. Bij andere aanbieders betaalt u voor advies in dergelijke gevallen. Bij ons bieden we dit advies gratis aan. Hoe handig is het om gratis advies te krijgen bij een geschil? Wij zorgen ervoor dat u altijd kunt terugvallen op onze expertise en support en dat uw algemene voorwaarden steeds up-to-date en op maat blijven.
Twee voorbeelden waarom maatwerk algemene voorwaarden zo belangrijk zijn
Bent u bijvoorbeeld een aannemersbedrijf en bouwt u dakkapellen, maar verkoopt en installeert u daarnaast ook zonnepanelen, dan heeft dat vergaande consequenties voor de inhoud van uw algemene voorwaarden. Hoewel u bij zowel het bouwen van dakkapellen als het installeren van zonnepanelen goederen levert, is in het laatste geval sprake van toepassing van de wettelijke regels van de consumentenkoop en in het eerste geval niet. De wettelijke regels van de consumentenkoop, zoals wat betreft klachttermijnen, wettelijke garantie en de aansprakelijkheid van de verkoper, zijn van dwingend recht. Voor het bouwen en opleveren van een dakkapel gelden deze wettelijke regels niet. Als die nuance onopgemerkt blijft, worden algemene voorwaarden opgesteld die op belangrijke punten niet kloppen met de wet. Met alle juridische risico’s van dien.
Een tweede voorbeeld: Sluit u overeenkomsten op afstand, dan geldt het wettelijke herroepingsrecht, maar niet elke op afstand gesloten overeenkomst is een overeenkomst op afstand in de zin van de wet. Is sprake van een overeenkomst op afstand en is het wettelijke herroepingsrecht niet in uw algemene voorwaarden opgenomen, dan geldt een verlengde bedenktijd van één jaar in plaats van de standaard 14 dagen. Sluit u wel overeenkomsten op afstand, maar zijn dit geen overeenkomsten op afstand in de zin van de wet, dan is het wettelijke herroepingsrecht niet van toepassing, tenzij u dit per ongeluk in uw algemene voorwaarden hebt staan.
Gebruik daarom nooit algemene voorwaarden van een concullega-bedrijf en ga niet zelf aan de slag; de kans is nihil dat die algemene voorwaarden precies op uw bedrijfsvoering aansluiten, met alle juridische consequenties van dien. Dit nog afgezien van het feit dat dergelijke algemene voorwaarden mogelijk niet door een jurist zijn opgesteld. Een goed alternatief voor maatwerk algemene voorwaarden zijn branchevoorwaarden die door een erkende organisatie voor uw branche zijn geschreven. Dergelijke branchevoorwaarden hebben een breed bereik en zijn doorgaans professioneel opgesteld. Echter, nadeel daarvan is dat zij niet in uw specifieke behoeften kunnen voorzien; neem bijvoorbeeld een bouwbedrijf dat daarnaast ook materieel verhuurt of losse goederen verkoopt of een webshop die ook vanuit een showroom verkoopt.
Wij krijgen regelmatig het verzoek om algemene voorwaarden te controleren die door klanten zelf in elkaar zijn gezet of zijn gekopieerd. Zeer zelden blijken deze algemene voorwaarden te kloppen voor dat bedrijf, ook niet indien duidelijk is dat ze door een jurist zijn opgesteld. Dit komt omdat elk bedrijf zijn nuances kent zoals in de voorbeelden hierboven. Gebruik van dergelijke algemene voorwaarden kan voor vervelende verrassingen zorgen. Dit nog afgezien van het feit dat de teksten vaak zonder toestemming van de auteur zijn overgenomen, wat een auteursrechtinbreuk oplevert.
Algemene voorwaarden aannemers-, bouw- of klusbedrijf
Op zoek naar algemene voorwaarden voor uw aannemers-, bouw- of klusbedrijf? We kunnen ons goed voorstellen dat u zich het liefst bezighoudt met dat wat voor u belangrijk is, namelijk ondernemen en bezig zijn. Daarbij zijn algemene voorwaarden onmisbaar. Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje en met behulp van goede algemene voorwaarden voor uw aannemers-, bouw- of klusbedrijf beperkt u uw aansprakelijkheidsrisico’s en helpt u dus onenigheid en narigheid te voorkomen. Daarnaast regelen algemene voorwaarden eveneens alle overige belangrijke contractuele aspecten bij de overeenkomsten die u sluit, zoals de prijs- en betalingsvoorwaarden, uitvoerings- en opleveringsvoorwaarden en de verplichtingen van uw opdrachtgevers.
Kies voor de kwaliteit van ècht maatwerk + extra services. Vaste prijs: 498,-
Zoals onze bedrijfsnaam al aangeeft, staat maatwerk bij ons hoog in het vaandel. En dat is niet voor niets. Goede algemene voorwaarden sluiten namelijk exact aan op het aanbod, de handelswijze en wensen van uw aannemers-, bouw- of klusbedrijf. Algemene voorwaarden die niet optimaal aansluiten op uw bedrijfsvoering brengen hoogstwaarschijnlijk aansprakelijkheidsrisico’s met zich mee. Om uw algemene voorwaarden exact aan te laten sluiten op de specifieke bedrijfsvoering van uw aannemers-, bouw- of klusbedrijf, dient de jurist die uw algemene voorwaarden opstelt zich daarin uiteraard optimaal te verdiepen. Bij uw keuze voor een juridisch adviesbureau is het daarom raadzaam te letten op de wijze en nauwkeurigheid van de intake. In kwaliteit zit wel degelijk verschil. Wij zorgen ervoor dat we de bedrijfsvoering van uw aannemers-, bouw- of klusbedrijf echt leren kennen en uw algemene voorwaarden met veel aandacht opstellen! Voor het opstellen van uw algemene voorwaarden hanteren we een vaste en scherpe prijs. Daarbij ontvangt u gratis extra services.
Inhoud algemene voorwaarden aannemer, bouw- of klusbedrijf
Afhankelijk van het type aannemers-, bouw- of klusbedrijf, zijn relevante onderwerpen voor in algemene voorwaarden onder meer:
- Het beperken van uw aansprakelijkheid voor fouten en tekortkomingen van uw eventuele onderaannemers;
- Het beperken van uw aansprakelijkheid voor schade ontstaan als gevolg van gebrekkige materialen die de opdrachtgever zelf aan u beschikbaar heeft gesteld;
- Het beperken van uw aansprakelijkheid tot een bepaald maximum indien sprake is van schade die onverhoopt toch door uw schuld is ontstaan;
- Het kunnen uitstellen van uw werkzaamheden in geval van slechte weersomstandigheden of andere vormen van overmacht;
- Maatregelen tegen wanbetaling van uw opdrachtgevers;
- Termijnen waarbinnen de opdrachtgever moet klagen als hij vindt dat u de werkzaamheden niet goed heeft uitgevoerd, na verstrijken waarvan de opdrachtgever u niet meer kan aanspreken;
- Opschorting en ontbinding van overeenkomsten;
- Eigendomsvoorbehoud;
- Toepasselijk recht en geschilbeslechting.
Starter? Heeft mijn aannemers-, bouw- of klusbedrijf nog meer documenten nodig?
Bent u starter en vraag u zich af of u naast algemene voorwaarden voor uw aannemers-, bouw- of klusbedrijf nog meer documenten nodig hebt? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie. Wij bieden geen standaardpakketten met bijvoorbeeld algemene voorwaarden + opdrachtovereenkomst + verwerkersovereenkomst + privacy policy + disclaimer. De meeste aannemers-, bouw- en klusbedrijven hebben niet al deze documenten nodig. Informeer bij ons voor een eerlijk advies.