Algemene voorwaarden controleren

Algemene voorwaarden controleren

Mail uw algemene voorwaarden gratis

Laat uw algemene voorwaarden controleren door een in het contractenrecht gespecialiseerde jurist met ten minste 14 jaar ervaring. Voor het controleren van uw algemene voorwaarden kunt u deze gratis als bijlage toesturen naar info@maatwerkjurist.nl. Vermeld s.v.p. ook een (korte) omschrijving van uw aanbod van diensten, werkzaamheden en/of producten en ontvang een vrijblijvend voorstel.


Indien uw algemene voorwaarden voor verbetering vatbaar blijken, worden, afhankelijk van onze bevindingen, in de prijsopgave vaak twee voorstellen gedaan:

1) Aanbrengen van noodzakelijke wijzigingen

Op basis van slechts de tekst van de algemene voorwaarden wordt het document gecontroleerd en meteen aangepast waar nodig geacht. Een dergelijke opdracht houdt in een controle en verbetering ten aanzien van de juridische juistheid en houdbaarheid, taalkundige aspecten, samenhang en begrijpelijkheid.

Evident van belang geachte wijzigingen en aanvullingen worden bij een dergelijke opdracht rechtstreeks in de algemene voorwaarden aangebracht. Voor het overige ontvangt u, voor zover nodig, opmerkingen bij de tekst. Wat het laatste betreft is dan ook sprake van mogelijk relevante (niet-evident van belang geachte) wijzigingen, waaromtrent geadviseerd wordt middels de opmerkingen.

Deze 1e variant is onder meer geschikt in de volgende gevallen:

  • Als u uw algemene voorwaarden zelf hebt opgesteld en al ver bent gekomen met de (basis)inhoud, maar de juridische ‘fine tuning’ nog moet worden aangebracht.
  • Als uw algemene voorwaarden gedateerd zijn, maar uw bedrijfsvoering inhoudelijk niet (veel) veranderd is. Vaak is het dan voldoende om uw document aan te passen aan de huidige wetgeving.

2) Volledig herzien van uw algemene voorwaarden

Als uw bedrijfsvoering aanzienlijk is veranderd of uitgebreid, is het waarschijnlijk dat uw algemene voorwaarden niet meer voldoen. In dat geval is het waarschijnlijk beter dat we uw opdracht uitvoeriger oppakken, namelijk door een klantspecifieke vragenlijst te gebruiken die wordt opgesteld op basis van de huidige informatie over uw bedrijfsvoering (bijvoorbeeld zoals af te leiden van uw website en/of uw eigen beschrijving). Deze klantspecifieke vragenlijst kan vervolgens per e-mail door u wordt beantwoord of telefonisch met u wordt doorlopen. Door gebruik van een dergelijke vragenlijst worden uw  huidige aanbod, handelswijze en voorkeuren nauwkeurig geïnventariseerd en niet slechts op basis van de bestaande tekst van het document.

Deze wijze van opdrachtuitvoering voorziet erin dat de algemene voorwaarden ook gecontroleerd worden op absolute volledigheid en worden alle nodige en gewenste aanpassingen rechtstreeks in het document verwerkt. Uiteindelijk ontvangt u dan ook een gebruiksklare eindversie.

Klanten waarderen ons met een 9,6.