
Juridische experts in leveringsvoorwaarden opstellen 
De nr. 1 in Maatwerk & Service | Vaste scherpe prijs | All-in Service
⭐⭐⭐⭐⭐ 9.6/10 Klantenbeoordeling
Direct laten opstellen
- Specifiek voor uw bedrijf op maat geschreven.
- Door een in het contractenrecht gespecialiseerde jurist (+14 jaar ervaring/+500 voorwaarden per jaar).
- Vaste scherpe prijs. Bel of vraag gratis offerte aan.
- Nauwkeurige intake: Telefonisch, per e-mail of videobellen.
- Geen templates: Uw jurist is al snel 4 uur voor u bezig, soms langer.
- Betaal achteraf. Nooit extra kosten.
Inclusief nazorg 
- 100%-tevredenheidsgarantie. Onbeperkte revisies en onbeperkt vragen stellen.
- Aanpassingen op lange termijn? Kleine wijzingen voeren we gratis door.
- Conflict met een klant? Bel of mail voor gratis advies.
- Vragen over uw leveringsvoorwaarden in een specifieke situatie? Bel of mail voor gratis uitleg.
★★★★★ 9.6/10 Klantenbeoordeling
Stappenplan 
- Bel 085-4012440 of vraag een vrijblijvende offerte aan. Uiteraard gaan we pas na uw akkoord aan de slag.
- Ter voorbereiding bestuderen uw eerste informatie en eventuele website grondig.
- Kies vervolgens voor een telefonische intake, intake per e-mail (klantspecifieke vragenlijst) of Google Meet. Uw tijdsbesteding: ca. 20 tot 30 minuten.
- Levering meestal binnen 5 dagen. Spoedlevering mogelijk.
Waarom kiezen voor ons? 
Specialistische expertise 
Sinds meer dan 14 jaar bestaat 100% van onze dagelijkse werkzaamheden uit het opstellen en controleren van leveringsvoorwaarden en contracten. Met recht kunnen we zeggen dat we een echte expert zijn op dit gebied. Wij zijn dus geen juridisch kantoor dat het opstellen van leveringsvoorwaarden als nevenactiviteit aanbiedt. Met honderden opgestelde leveringsvoorwaarden per jaar en specifieke juridische kennis bent u bij ons verzekerd van kwaliteit. Die kennis wordt bovendien voortdurend bijgehouden door middel van bijscholing, zodat u kunt rekenen op actuele en juridisch goed onderbouwde leveringsvoorwaarden.
Optimaal maatwerk 
Wij zorgen voor leveringsvoorwaarden die precies aansluiten op uw specifieke bedrijfsvoering en wensen. Het is belangrijk dat uw leveringsvoorwaarden op uw bedrijfsvoering aansluiten omdat u dan zeker weet dat u aan alle wettelijke verplichtingen tegenover uw klanten voldoet en niet na lange tijd nog met claims kunt worden geconfronteerd. Verderop twee voorbeelden waarom maatwerk zo belangrijk is.
Zoals onze naam al aangeeft, staat maatwerk bij ons op de eerste plaats. Bij ons begint het opstellen van leveringsvoorwaarden met een zorgvuldig voortraject, gevolgd door een intake met u. Op basis van de eerste informatie die u verstrekt én de gegevens die we zelf verzamelen (bijvoorbeeld via uw website), doen wij eerst grondig vooronderzoek. Zo krijgen we een eerste goede indruk van uw aanbod van producten en/of diensten, manier van werken en de bijbehorende risico’s. Hierdoor kunnen we ons voorbereiden op de vragen die we aan u moeten stellen en kunnen we tijdens de intake gericht doorvragen, mogelijke knelpunten signaleren en bepalen welke wettelijke regels op uw bedrijf van toepassing zijn. Dat kost voor ons als dienstverlener meer tijd, maar levert voor u wél juridische zekerheid op. Een onvoorbereide intake zou minder tijd kosten, maar leiden tot een intake die niet in detail kan gaan, met als vanzelfsprekend resultaat: leveringsvoorwaarden die niet goed aansluiten op uw bedrijfsvoering en de wettelijke verplichtingen die daarbij horen, met alle risico’s van dien.
Per opdrachtgever zijn we al snel 4 uur bezig, maar soms ook aanzienlijk langer. De voorbereiding op de intake kost al snel één uur en de intake 20 tot 30 minuten, maar soms ook langer. En dan zijn we nog niet aan het opstellen van de leveringsvoorwaarden begonnen. Omgerekend naar een uurtarief profiteert u bij ons dus van een zeer scherpe vaste prijs.
Nazorg 
Bedrijven veranderen – en dat geldt ook voor de leveringsvoorwaarden die ze nodig hebben. Wanneer u uw leveringsvoorwaarden door ons laat opstellen, bent u op dat moment goed geholpen. Maar wat gebeurt er als uw bedrijf (zoals bijna elk bedrijf) na verloop van tijd verandert? Of als de wetgeving verandert? Is het dan niet handig om contact met ons op te kunnen nemen voor kleine, gratis aanpassingen?
Én, wat als er een geschil ontstaat met een klant? Dergelijke geschillen zijn altijd naar de leveringsvoorwaarden te herleiden. Bij andere aanbieders betaalt u voor advies in dergelijke gevallen. Bij ons bieden we dit advies gratis aan. Hoe handig is het om gratis advies te krijgen bij een geschil? Wij zorgen ervoor dat u altijd kunt terugvallen op onze expertise en support en dat uw leveringsvoorwaarden steeds up-to-date en op maat blijven.
Twee voorbeelden waarom maatwerk leveringsvoorwaarden zo belangrijk zijn 
Bent u bijvoorbeeld een aannemersbedrijf en bouwt u dakkapellen, maar verkoopt en installeert u daarnaast ook zonnepanelen, dan heeft dat vergaande consequenties voor de inhoud van uw leveringsvoorwaarden. Hoewel u bij zowel het bouwen van dakkapellen als het installeren van zonnepanelen goederen levert, is in het laatste geval sprake van toepassing van de wettelijke regels van de consumentenkoop en in het eerste geval niet. De wettelijke regels van de consumentenkoop, zoals wat betreft klachttermijnen, wettelijke garantie en de aansprakelijkheid van de verkoper, zijn van dwingend recht. Voor het bouwen en opleveren van een dakkapel gelden deze wettelijke regels niet. Als die nuance onopgemerkt blijft, worden leveringsvoorwaarden opgesteld die op belangrijke punten niet kloppen met de wet. Met alle juridische risico’s van dien.
Een tweede voorbeeld: Sluit u overeenkomsten op afstand, dan geldt het wettelijke herroepingsrecht, maar niet elke op afstand gesloten overeenkomst is een overeenkomst op afstand in de zin van de wet. Is sprake van een overeenkomst op afstand en is het wettelijke herroepingsrecht niet in uw leveringsvoorwaarden opgenomen, dan geldt een verlengde bedenktijd van één jaar in plaats van de standaard 14 dagen. Sluit u wel overeenkomsten op afstand, maar zijn dit geen overeenkomsten op afstand in de zin van de wet, dan is het wettelijke herroepingsrecht niet van toepassing, tenzij u dit per ongeluk in uw leveringsvoorwaarden hebt staan.
Gebruik daarom nooit leveringsvoorwaarden van een concullega-bedrijf en ga niet zelf aan de slag; de kans is nihil dat die leveringsvoorwaarden precies op uw bedrijfsvoering aansluiten, met alle juridische consequenties van dien. Dit nog afgezien van het feit dat dergelijke leveringsvoorwaarden mogelijk niet door een jurist zijn opgesteld. Een goed alternatief voor maatwerk leveringsvoorwaarden zijn branchevoorwaarden die door een erkende organisatie voor uw branche zijn geschreven. Dergelijke branchevoorwaarden hebben een breed bereik en zijn doorgaans professioneel opgesteld. Echter, nadeel daarvan is dat zij niet in uw specifieke behoeften kunnen voorzien; neem bijvoorbeeld een bouwbedrijf dat daarnaast ook materieel verhuurt of losse goederen verkoopt of een webshop die ook vanuit een showroom verkoopt.
Wij krijgen regelmatig het verzoek om leveringsvoorwaarden te controleren die door klanten zelf in elkaar zijn gezet of zijn gekopieerd. Zeer zelden blijken deze leveringsvoorwaarden te kloppen voor dat bedrijf, ook niet indien duidelijk is dat ze door een jurist zijn opgesteld. Dit komt omdat elk bedrijf zijn nuances kent zoals in de voorbeelden hierboven. Gebruik van dergelijke leveringsvoorwaarden kan voor vervelende verrassingen zorgen. Dit nog afgezien van het feit dat de teksten vaak zonder toestemming van de auteur zijn overgenomen, wat een auteursrechtinbreuk oplevert.
Direct laten opstellen? 
Snel leveringsvoorwaarden laten opstellen? Bel tijdens kantoortijd om een afspraak te maken. U ontvangt dan geen offerte maar een opdrachtbevestiging.
Onze stappen naar optimaal maatwerk
- Na opdrachtverstrekking zijn we ongeveer één uur bezig om op basis van uw eerste informatie en informatie op uw eventuele website een grondige eerste analyse van uw bedrijfsvoering en situatie te maken.
- Vervolgens kiest u voor een telefonische intake, Google Meet of een intake per e-mail. In geval van een intake per e-mail ontvangt u de resultaten van ons vooronderzoek (vorige stap) binnen een werkdag in de vorm van een klantspecifieke vragenlijst met goed doordachte vragen. In geval van een telefonische intake of Google Meet biedt het verrichte vooronderzoek van de vorige stap ons de aanknopingspunten voor het gesprek. Ook een combinatie van beantwoorden van de vragenlijst per e-mail en een telefonische intake/Google Meet is mogelijk. U kunt de vragenlijst eerst (zoveel mogelijk) beantwoorden, waarna we het gesprek plannen om e.e.a. door te nemen of te nuanceren.
- Uw leveringsvoorwaarden worden volledig op maat geschreven.
- Ontvang uw leveringsvoorwaarden in 4 bestanden, ook op A4-formaat (2x Word & 2x PDF).
- Vragen of gewenste aanpassingen? Allemaal bij de prijs inbegrepen, onbeperkt!
Zowel in geval van een telefonische intake, Google Meet als een intake per e-mail, bedraagt uw totale tijdsbesteding vaak niet meer dan 20 tot 30 minuten.
Starterspakket? Bel ons voor een eerlijk advies over welke documenten u werkelijk nodig hebt