Algemene voorwaarden laten opstellen

Algemene voorwaarden laten opstellen


All-in Service icoontje algemene voorwaarden opstellen


Stappenplan icoontje algemene voorwaarden opstellen


Waarom kiezen voor ons?icoontje algemene voorwaarden laten opstellen

Specialistische expertise icoontje algemene voorwaarden laten opstellen

Sinds meer dan 14 jaar bestaat 100% van onze dagelijkse werkzaamheden uit het opstellen en controleren van algemene voorwaarden en contracten. Met recht kunnen we zeggen dat we een echte expert zijn op dit gebied. Wij zijn dus geen juridisch kantoor dat het opstellen van algemene voorwaarden als nevenactiviteit aanbiedt. Met honderden opgestelde algemene voorwaarden per jaar en specifieke juridische kennis bent u bij ons verzekerd van kwaliteit. Die kennis wordt bovendien voortdurend bijgehouden door middel van bijscholing, zodat u kunt rekenen op actuele en juridisch goed onderbouwde algemene voorwaarden.

Optimaal maatwerk icoontje algemene voorwaarden laten opstellen

Wij zorgen voor algemene voorwaarden die precies aansluiten op uw specifieke bedrijfsvoering en wensen. Het is belangrijk dat uw algemene voorwaarden op uw bedrijfsvoering aansluiten omdat u dan zeker weet dat u aan alle wettelijke verplichtingen tegenover uw klanten voldoet en niet na lange tijd nog met claims kunt worden geconfronteerd. Verderop twee voorbeelden waarom maatwerk zo belangrijk is.

Zoals onze naam al aangeeft, staat maatwerk bij ons op de eerste plaats. Bij ons begint het opstellen van algemene voorwaarden met een zorgvuldig voortraject, gevolgd door een intake met u. Op basis van de eerste informatie die u verstrekt én de gegevens die we zelf verzamelen (bijvoorbeeld via uw website), doen wij eerst grondig vooronderzoek. Zo krijgen we een eerste goede indruk van uw aanbod van producten en/of diensten, manier van werken en de bijbehorende risico’s. Hierdoor kunnen we ons voorbereiden op de vragen die we aan u moeten stellen en kunnen we tijdens de intake gericht doorvragen, mogelijke knelpunten signaleren en bepalen welke wettelijke regels op uw bedrijf van toepassing zijn. Dat kost voor ons als dienstverlener meer tijd, maar levert voor u wél juridische zekerheid op. Een onvoorbereide intake zou minder tijd kosten, maar leiden tot een intake die niet in detail kan gaan, met als vanzelfsprekend resultaat: algemene voorwaarden die niet goed aansluiten op uw bedrijfsvoering en de wettelijke verplichtingen die daarbij horen, met alle risico’s van dien.

All-in service icoontje algemene voorwaarden laten opstellen

Bedrijven veranderen – en dat geldt ook voor de algemene voorwaarden die ze nodig hebben. Wanneer u uw algemene voorwaarden door ons laat opstellen, bent u op dat moment goed geholpen. Maar wat gebeurt er als uw bedrijf (zoals bijna elk bedrijf) na verloop van tijd verandert? Of als de wetgeving verandert? Is het dan niet handig om contact met ons op te kunnen nemen voor kleine, gratis aanpassingen?

Én, wat als er een geschil ontstaat met een klant? Dergelijke geschillen zijn altijd naar de algemene voorwaarden te herleiden. Bij andere aanbieders betaalt u voor advies in dergelijke gevallen. Bij ons bieden we dit advies gratis aan. Hoe handig is het om gratis advies te krijgen bij een geschil? Wij zorgen ervoor dat u altijd kunt terugvallen op onze expertise en support en dat uw algemene voorwaarden steeds up-to-date en op maat blijven.


Twee voorbeelden waarom maatwerk algemene voorwaarden zo belangrijk zijn icoontje algemene voorwaarden laten opstellen

Bent u bijvoorbeeld een aannemersbedrijf en bouwt u dakkapellen, maar verkoopt en installeert u daarnaast ook zonnepanelen, dan heeft dat vergaande consequenties voor de inhoud van uw algemene voorwaarden. Hoewel u bij zowel het bouwen van dakkapellen als het installeren van zonnepanelen goederen levert, is in het laatste geval sprake van toepassing van de wettelijke regels van de consumentenkoop en in het eerste geval niet. De wettelijke regels van de consumentenkoop, zoals wat betreft klachttermijnen, wettelijke garantie en de aansprakelijkheid van de verkoper, zijn van dwingend recht. Voor het bouwen en opleveren van een dakkapel gelden deze wettelijke regels niet. Als die nuance onopgemerkt blijft, worden algemene voorwaarden opgesteld die op belangrijke punten niet kloppen met de wet. Met alle juridische risico’s van dien.

Een tweede voorbeeld: Sluit u overeenkomsten op afstand, dan geldt het wettelijke herroepingsrecht, maar niet elke op afstand gesloten overeenkomst is een overeenkomst op afstand in de zin van de wet. Is sprake van een overeenkomst op afstand en is het wettelijke herroepingsrecht niet in uw algemene voorwaarden opgenomen, dan geldt een verlengde bedenktijd van één jaar in plaats van de standaard 14 dagen. Sluit u wel overeenkomsten op afstand, maar zijn dit geen overeenkomsten op afstand in de zin van de wet, dan is het wettelijke herroepingsrecht niet van toepassing, tenzij u dit per ongeluk in uw algemene voorwaarden hebt staan.

Gebruik daarom nooit algemene voorwaarden van een concullega-bedrijf en ga niet zelf aan de slag; de kans is nihil dat die algemene voorwaarden precies op uw bedrijfsvoering aansluiten, met alle juridische consequenties van dien. Dit nog afgezien van het feit dat dergelijke algemene voorwaarden mogelijk niet door een jurist zijn opgesteld. Een goed alternatief voor maatwerk algemene voorwaarden zijn branchevoorwaarden die door een erkende organisatie voor uw branche zijn geschreven. Dergelijke branchevoorwaarden hebben een breed bereik en zijn doorgaans professioneel opgesteld. Echter, nadeel daarvan is dat zij niet in uw specifieke behoeften kunnen voorzien; neem bijvoorbeeld een bouwbedrijf dat daarnaast ook materieel verhuurt of losse goederen verkoopt of een webshop die ook vanuit een showroom verkoopt.

Wij krijgen regelmatig het verzoek om algemene voorwaarden te controleren die door klanten zelf in elkaar zijn gezet of zijn gekopieerd. Zeer zelden blijken deze algemene voorwaarden te kloppen voor dat bedrijf, ook niet indien duidelijk is dat ze door een jurist zijn opgesteld. Dit komt omdat elk bedrijf zijn nuances kent zoals in de voorbeelden hierboven. Gebruik van dergelijke algemene voorwaarden kan voor vervelende verrassingen zorgen. Dit nog afgezien van het feit dat de teksten vaak zonder toestemming van de auteur zijn overgenomen, wat een auteursrechtinbreuk oplevert.


Direct laten opstellen? icoontje algemene voorwaarden laten opstellen

Snel algemene voorwaarden laten opstellen? Bel tijdens kantoortijd om een afspraak te maken. U ontvangt dan geen offerte maar een opdrachtbevestiging.


Onze stappen naar optimaal maatwerk

  1. Na opdrachtverstrekking zijn we ongeveer één uur bezig om op basis van uw eerste informatie en informatie op uw eventuele website een grondige eerste analyse van uw bedrijfsvoering en situatie te maken.
  2. Vervolgens kiest u voor een telefonische intake, Google Meet of een intake per e-mail. In geval van een intake per e-mail ontvangt u de resultaten van ons vooronderzoek (vorige stap) binnen een werkdag in de vorm van een klantspecifieke vragenlijst met goed doordachte vragen. In geval van een telefonische intake of Google Meet biedt het verrichte vooronderzoek van de vorige stap ons de aanknopingspunten voor het gesprek. Ook een combinatie van beantwoorden van de vragenlijst per e-mail en een telefonische intake/Google Meet is mogelijk. U kunt de vragenlijst eerst (zoveel mogelijk) beantwoorden, waarna we het gesprek plannen om e.e.a. door te nemen of te nuanceren.
  3. Uw algemene voorwaarden worden volledig op maat geschreven.
  4. Ontvang uw algemene voorwaarden in 4 bestanden, ook op A4-formaat (2x Word & 2x PDF).
  5. Vragen of gewenste aanpassingen? Allemaal bij de prijs inbegrepen, onbeperkt!

Zowel in geval van een telefonische intake, Google Meet als een intake per e-mail, bedraagt uw totale tijdsbesteding vaak niet meer dan 20 tot 30 minuten.


Veelvoorkomende branches waarvoor we algemene voorwaarden opstellen

Voor vrijwel elk type onderneming kunnen we algemene voorwaarden opstellen. Hieronder treft u een opsomming aan van de meest voorkomende branches: