Algemene voorwaarden laten opstellen. Scherpe prijs: 498 (ex. btw), incl. onbeperkte nazorg
- Op maat geschreven door een in het contractenrecht gespecialiseerde jurist (+14 jaar ervaring/+500 voorwaarden per jaar).
- Nauwkeurige intake: Telefonisch, per e-mail of videobellen.
- 100%-tevredenheidsgarantie.
- Betaal achteraf. Nooit extra kosten.
- Aanpassingen op lange termijn? Kleine wijzingen voeren we gratis door.
- Conflict met een klant of vragen over uw algemene voorwaarden? Bel of mail voor gratis advies.
Stappenplan
- Bel 085-4012440 of vraag een vrijblijvende offerte aan. Uiteraard gaan we pas na uw akkoord aan de slag.
- Ter voorbereiding bestuderen uw eerste informatie en eventuele website grondig.
- Kies vervolgens voor een telefonische intake, intake per e-mail (klantspecifieke vragenlijst) of Google Meet. Uw tijdsbesteding: ca. 20 tot 30 minuten.
- Levering meestal binnen 5 dagen. Spoedlevering mogelijk.
Maak meteen een afspraak of vraag een gratis offerte aan en vergelijk. Even vrijblijvend overleggen? Bel gerust voor een gratis adviesgesprek.
Waarom kiezen voor Maatwerk Jurist bij het opstellen van algemene voorwaarden?
Zorgvuldig maatwerk
Algemene voorwaarden opstellen zou heel gemakkelijk kunnen: u vult een formulier in of voert een telefoongesprek waarin wat algemene informatie over uw bedrijf wordt besproken. Op basis daarvan worden vervolgens ‘maatwerkvoorwaarden’ opgesteld. In werkelijkheid blijkt zo’n intake vaak niet meer dan een globale inventarisatie. Vooronderzoek ontbreekt, kritische vragen worden niet gesteld en belangrijke nuances blijven onderbelicht.
Het gevolg? Algemene voorwaarden die ogenschijnlijk goed in elkaar zitten, maar niet volledig zijn afgestemd op uw specifieke bedrijfsvoering en de wettelijke verplichtingen die daarbij horen. En dat kan vervelende juridische gevolgen hebben.
Wij geloven dat het anders moet.
Bij ons begint het opstellen van algemene voorwaarden met een zorgvuldig voortraject. Op basis van de eerste informatie die u verstrekt én de gegevens die we zelf verzamelen (bijvoorbeeld via uw website), doen wij eerst grondig vooronderzoek. Zo krijgen we snel een eerste goede indruk van uw aanbod van producten en/of diensten, manier van werken en de bijbehorende risico’s. Hierdoor kunnen we ons voorbereiden op de vragen die we aan u moeten stellen en kunnen we tijdens de intake gericht doorvragen, mogelijke knelpunten signaleren en bepalen welke wettelijke regels op uw bedrijf van toepassing zijn. Dat kost voor ons als dienstverlener meer tijd, maar levert voor u wél juridische zekerheid op.
Waarom dat belangrijk is? Een voorbeeld:
Stel: u heeft een bouwbedrijf. Tijdens een snelle, onvoorbereide intake blijft het gesprek hangen op algemene termen als “aanneming van werk” of “bouwprojecten”. De jurist heeft dan nog geen helder beeld van uw specifieke werkzaamheden, laat staan van eventuele nevenactiviteiten binnen uw bedrijfsvoering. Onze ervaring is dat bij een onvoorbereide intake cruciale details buiten beeld blijven – simpelweg omdat niet over gerichte vragen kon worden nagedacht. Bij een gebrek aan diepgang kunnen uw algemene voorwaarden snel worden uitgewerkt met behulp van een algemeen template, maar van maatwerk is dan niet bepaald sprake.
Een nauwkeurige intake is essentieel. Neem bijvoorbeeld de vraag of uw bouwbedrijf naast dakkapellen ook keukenapparatuur levert en monteert. In beide gevallen is sprake van de levering van goederen, maar dit maakt juridisch gezien een wereld van verschil. Bij de levering en montage van een dakkapel is sprake van aanneming van werk en bij de levering en montage van keukenapparatuur is sprake van een gemengde overeenkomst (aanneming van werk en koop). In het laatste geval gelden de dwingendrechtelijke rechten van de consumentenkoop. Als die nuance onopgemerkt blijft, worden algemene voorwaarden opgesteld die op belangrijke punten niet kloppen met de wet. Met alle juridische risico’s van dien.
Bij ons gebeurt dat niet.
Doordat wij ons vooraf verdiepen in uw situatie – via de informatie die u aanlevert én wat we zelf onderzoeken, bijvoorbeeld via uw website – hebben wij bij de intake al een eerste beeld van uw bedrijfsvoering. Daardoor kunnen we weloverwogen vragen voorbereiden en doorvragen op de punten die ertoe doen. Zo krijgen we scherp welke regels op uw situatie van toepassing zijn, en zorgen we ervoor dat uw algemene voorwaarden ook juridisch echt deugen.
Denk ook vooruit
Bedrijven veranderen – en dat geldt ook voor de algemene voorwaarden die ze nodig hebben. Wanneer u uw algemene voorwaarden door ons laat opstellen, bent u op dat moment goed geholpen. Maar wat gebeurt er als uw bedrijf (zoals bijna elk bedrijf) na verloop van tijd verandert? Of als de wetgeving verandert? Is het dan niet handig om contact met ons op te kunnen nemen voor kleine, gratis aanpassingen?
Én, wat als er een geschil ontstaat met een klant? Dergelijke geschillen zijn altijd naar de algemene voorwaarden te herleiden. Bij andere aanbieders betaalt u voor advies in dergelijke gevallen. Bij ons bieden we dit advies gratis aan. Hoe handig is het om gratis advies te krijgen bij een geschil? Wij zorgen ervoor dat u altijd kunt terugvallen op onze expertise en support en dat uw algemene voorwaarden steeds up-to-date en op maat blijven.
Direct laten opstellen?
Snel algemene voorwaarden laten opstellen? Bel tijdens kantoortijd om een afspraak te maken. U ontvangt dan geen offerte maar een opdrachtbevestiging.

Onze stappen naar optimaal maatwerk
- Na opdrachtverstrekking zijn we ongeveer 1 à 1½ uur bezig om op basis van uw eerste informatie en informatie op uw eventuele website een grondige eerste analyse van uw bedrijfsvoering en situatie te maken.
- Vervolgens kiest u voor een telefonische intake, Google Meet of een intake per e-mail. In geval van een intake per e-mail ontvangt u de resultaten van ons vooronderzoek (vorige stap) binnen een werkdag in de vorm van een klantspecifieke vragenlijst met goed doordachte vragen. In geval van een telefonische intake of Google Meet biedt het verrichte vooronderzoek van de vorige stap ons de aanknopingspunten voor het gesprek. Ook een combinatie van beantwoorden van de vragenlijst per e-mail en een telefonische intake/Google Meet is mogelijk. U kunt de vragenlijst eerst (zoveel mogelijk) beantwoorden, waarna we het gesprek plannen om e.e.a. door te nemen of te nuanceren.
- Uw algemene voorwaarden worden volledig op maat geschreven.
- Ontvang uw algemene voorwaarden in 4 bestanden, ook op A4-formaat (2x Word & 2x PDF).
- Vragen of gewenste aanpassingen? Allemaal bij de prijs inbegrepen, onbeperkt!
Zowel in geval van een telefonische intake, Google Meet als een intake per e-mail, bedraagt uw totale tijdsbesteding vaak niet meer dan 20 tot 30 minuten.
Starterspakket? Bel ons voor een eerlijk advies over welke documenten u werkelijk nodig hebt
Bij ons geldt dat uw algemene voorwaarden toekomstbestendig zijn. Wat hebt u aan algemene voorwaarden die vandaag goed zijn, maar over een tijdje niet meer voldoen? Iedere onderneming verandert, evenals wet- en regelgeving. Dat betekent dat als u uw algemene voorwaarden later wilt laten aanpassen, kleine wijzigingen gratis door ons worden doorgevoerd, zo vaak u wilt. Aanpassingen op grond van wijzigingen in wet- en regelgeving zijn altijd gratis.